چرا باید به تاثیر بازی بر یادگیری کودک اهمیت داد؟

بازی کردن علاوه بر آنکه لذت بخش‌ترین فعالیت برای کودکان است، طبیعی‌ترین راه هم برای یادگیری آنها می‌باشد. اگر نگران یادگیری فرزندتان هستید، بهترین روشی که می‌توانید به پیشرفت کودکتان کمک کنید، سرمایه گذاری روی بازی او است. یادگرفتن و بازی کردن برای کودکان در یک راستا قرار دارد و از هم جدا نیستند. به عنوان مثال با استفاده از اسباب بازی‌های پازلی، ساختمان سازی، جورچین‌ها و … او را تا حد زیادی برای خواندن و نوشتن آماده می‌کنید.

بازی کردن، یکی از بهترین فعالیت‌هایی است که می‌توانید در راستای آموزش مهارت ارتباط موثر با کودکتان انجام دهید. فعالیتی آرامش بخش و دلچسب که تعامل بین شما و کودکتان را تا حد بسیار زیادی بالا می‌برد و او به شما اعتماد می‌کند و از شما یادمی‌گیرد.

کودکان چگونه از بازی کردن یاد می‌گیرند؟

کودکان تفاوتی بین یادگیری و بازی کردن قائل نیستند! تا زمانی که آنها از انجام کاری که مشغول آن هستند لذت ببرند، تمامی آموزش‌ها را با آغوشی باز می‌پذیرند.

برخی از والدین فکر می‌کنند با پرکردن مغز کودکان از اطلاعات سطحی، می‌توانند به کشف استعدادها و پیشرفت مهارت‌هایشان کمک کنند. به‌جای صحبت‌کردن که کودک هیچ درکی از آنها ندارند، بیایید نقش بازی‌ها به خصوص بازی های ارزان قیمت که هزینه زیادی هم برای شما ندارند را جدی بگیرید و برای آن اهمیت زیادی قائل شوید.